دوشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۷

تبار و اصل و نسب سید روح الله الموسوی الخمینی


با درود به همه هموطنان آریایی و درود بر روح پرفتوح شنشاهان ایران زمین

امروز بر آن شدم تا درباره روح الله خمینی از تولد تا مرگ مطلبی بنویسم و براساس مستندات تاریخی و خاطرات برادر تنی ایشان آیت الله پسندیده پی به اصل و نسب و تبار کسی ببریم که باعث انقراض حکومت پادشاهی در ایران بعد از ۲۵۰۰ سال و مسبب به وجود آمدن این چنین روزگار سیاهی برای ایرانیان شد.
این نوشتار براساس مستندات و منابع موثق درج و آدرس هر مرجع لینک شده است

زندگی:
نام پدرش سید مصطفی موسوی و نام مادرش هاجر احمدی بود. وی در پنج ماهگی پدر خود را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و عمه‌اش پرورش یافت.گرچه سال تولد وی طبق شناسنامه سال ۱۲۷۹ است، اما خود تصریح کرده‌است، که تاریخ صحیح آن ۳۰ شهریور ماه ۱۲۸۱ است.مرگ او رسما در روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ ثبت شده است. سن او در آن هنگام ۸۷ سال بود. تشییع جنازه وی با شرکت وسیع هوادارانش صورت گرفت و انعکاس جهانی زیادی داشت.فرزندان وی مصطفی، صدیقه، فریده، لطیفه، فهمیه، سعیده، و احمد هستند.

تبارنامه امام خمینی بر اساس مستندات،شواهد و خاطرات برادرش آیت الله پسندیده:

ریشه و تبار او به درستی معلوم نیست. در [۱] - المولد والنشأةاو را عرب تباری می دانند که نیاکانش از سرزمین های عربی به هندوستان کوچ داده شده اند. پیشوند سید در نام او که خود نیز به آن معترف بوده و در نامه های رسمی و غیر رسمی خود را با آن می نامیده است گواه عرب زاده بودن او است [۲].

برادر تنی وی آیت‌الله پسندیده در خاطراتش حضور نیاکانشان را در هند تأیید کرده است[۲] (محتوای این مطلب پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۵۶ به وسیله روزنامه اطلاعات، در دوران حکومت پهلوی چاپ شده بود):

سید روح‌الله خمینی

برای مقدمه می‌نگارم؛ با این که من سید مرتضی هندی سابق و پسندیده فعلی در نظر نداشتم و ندارم در عداد نویسندگان و یا گویندگان درآیم و در خودم صلاحیت و لیاقت مطلب نگاری را نیافته‌ام ولی بر حسب ضرورت و لزوم و شاید تکلیف الهی و شرعی موظف باشم مختصری از نسب نامه خودم و بالاخص برادر کوچک و گرامم حضرت امام خمینی مرجع عالی قدر تقلید اکثریت قاطع تشیع و رهبر عالی مقام مسلمین ایران و ممالک و ملل اسلامی و مستضعفین دنیا را تا آنجا که در نظر دارم و تماس داشته و با ادله قطعیه و شواهد موجود دریافته‌ام یا با قرائن و شواهد و همچنین امارات برایم ظن حاصل شده با توجه به مشهودات هشتاد و چند ساله و معلومات خاص خودم از قباله‌ها و مهرنامه‌ها و نوشته‌های موجود و اطلاعات و گفتارهای بزرگ ترهای فامیل و اقوام که در حافظه‌ام مانده بدون تعریف و تمجید یا تنفیذ و تکذیب و یا اغراق و طرفداری از اقوام و اقارب یا طرد و رد افراد ناموافق یعنی مخالفین و احیاناً دشمنان احتمالی و یا یقینی، از روی نهایت صحت و حقیقت برای ضبط در تاریخ بنویسم و خداوند را به شهادت می‌طلبم که علاقه و دوستی با اشخاص و یا کدورت و نقار با افراد و جماعت در احوال من سال‌های سال است تأثیر خلاف گویی را زدوده و با موافق و مخالف جز راه راستی و عدل و حق و انصاف طریق دیگری در پیش ندارم.

بر پایه اظهارات ادوارد ویلت، پدر بزرگ پدری وی سید احمد موسوی هندی، زاده روستای کینتور در منطقه بربنکی در ایالت اوتار پرادش उत्तर प्रदेश، هندوستان بود. [۳]

نظر دیگری نیز هست که عنوان می‌کند: جد او یکی از علمای نیشابور به نام «سیدمحمد» بود که به هندوستان رفت و در دهلی اقامت گزید. عمادالدین باقی در ویژه نامه مورخ ۱۲ خرداد ۸۴ روزنامه شرق گفته‌است:[۴]


ناگفته نگذاریم که چون در میان شیعیان، سنت شجره نویسی برای سادات مرسوم بوده و بدین وسیله سلسله نسب سادات تا رسیدن آنها به یکی از ائمه شیعه کم وبیش ثبت می‌شده‌است، سیادت حضرت امام از این نظر امتیازی محسوب می‌شد که راه گمانه زنی و شناخت در شجره نامه و خاندان ایشان را هموار می‌کرد.

یکی از روایات مذکور در این مورد چنین است که طبق نظر یکی از نسابیون در سال ۷۶۶ ه. ق کاروان کوچکی از طرف عارف بزرگ سیدعلی همدانی به سرپرستی سیدحیدر موسوی صفوی اردبیلی از ایران که آن زمان در شورش و جنگ و خون گرفتار بود عازم بود عازم کشمیر می‌شوند تا اسلام را تبلیغ کنند. سیدحیدر داماد و خواهرزاده میرسیدعلی همدانی بود که میرسیدعلی همدانی با ۱۷ واسطه از پدر و ۱۶ واسطه از مادر به امام حسین می‌رسد و این سید حیدر جد اعلای امام است... و اما روایتی که بیشتر از همه مشهور شده این است که سلسله نسب امام خمینی به میرحامدحسین می‌رسد. در زمان شاه سلطان حسین صفوی، یکی از علمای نیشابور به نام «سیدمحمد» به هندوستان رفت و در دهلی اقامت گزید. فرزندان وی در مناصب دولتی درآمدند و کم کم اهمیت پیدا کردند... سیداحمد چندی پس از شهادت پدرش دین علیشاه، از کشمیر به عتبات نجف و کربلا عزیمت کرد. شاید این سفر (در حدود سال‌های ۱۲۴۰ تا ۲۵۰ هجری قمری) به این منظور بوده که هم از خصومت‌ها در امان باشد و بتواند در آتیه جای خالی پدر را پر کند و هم تعالیم دین را بیاموزد. او به دلیل حافظه نیرومندی که داشته به سرعت به مقامات علمی والایی نائل می‌شود و از مراجع وقت نجف اجازه اجتهاد دریافت می‌کند. او در نجف با افراد مهاجر آشنا می‌شود که یکی از آنها فردی به نام یوسف خان است که اهل روستای «فرفهان» یا «فراهان» از توابع خمین بوده‌است.

توضیح نگارنده مطلب
چون دوستان اکثرا اتفاقات و رخدادهای انقلاب سیاه و ننگین۵۷ را بهتر از این حقیر میدانند لذا سعی کردم بیشتر به ذکر مطالبی بپردازم که کمتر درباره آن صحبت و برخی شاید همواره سانسور شده باشد.

برخی فعالیتهای سیاسی و برخورد با مخالفین:
پس از انقلاب ایران به فرمان سید روح‌الله خمینی، برای محاکمه مقامات نظام شاهنشاهی پهلوی، صادق خلخالی به عنوان حاکم شرع دادگاههای انقلاب منصوب شد[۱۹].

با دستور سید روح‌الله خمینی، در ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ دادگاههای انقلاب مسئول محاکمه مسئولین اجرایی-امنیتی نظام پادشاهی گشتند و عدهٔ با رای این دادگاه در روزهای نخستین اعدام شدند. در پاسخ به سازمانها و نهادهای غربی حقوق بشر، سید روح‌الله خمینی اینگونه پاسخ داد: «اینها،متهم نیستند بلکه محکومند و باید به عنوان محاربه از روی زمین برداشته شوند.اصل این است که ما اینها را محاکمه نکنیم چون اینها محکومند.

وی در توجیه اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ طی نامه‌ای چنین نوشت:

سید روح‌الله خمینی

از آنجا که منافقین خائن به هیچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه می‌گویند از روی حیله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها از اسلام ارتداد پیدا کرده‌اند، با توجه به محارب بودن آنها و جنگ کلاسیک آنها در شمال و غرب و جنوب کشور با همکاری‌های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آنها برای صدام علیه ملت مسلمان ما و با توجه به ارتباط آنان با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانهٔ آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون، کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند.»[۲۱][۲۲][۲۳]

منابع:

پایگاه اطلاع‌رسانی امام خمینی(نقل مطالب این سایت با ذکر مأخذ مجاز است.)

صحیفه نور

روزنامه اطلاعات(آرشیو) 16 دی 1356

خاطرات آیت الله پسندیده(برادر آیت الله خمینی)

توضیح نویسنده:
مطالب درج شده عینا از ویکی پدیای فارسی و سایت آیت الله خمینی درج شده و همگی مستند و با ذکر مرجع میباشد.

سید روح‌الله خمینی


۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای محترم ...!!!!

جالبه نمیدونم چرا این حرفا رو به خودت نمیزنی؟؟؟؟
اگر شاهنشاه شما مریض میشد چی ؟ دخیلش میکردن؟
یا بهترین طبیب کشور رو براش میبردن؟

خودتم میدونی چقدر در زمان محمد رضا شاه به ایران ظلم شد ؛ چرا حکومت پهلوی زیر سلطه ی یک مشت عوضی امریکایی بود؟
چرا در زمان پهلوی قصر های آنچنانی با جشن های چند صد میلیاردی رو ترتیب میدادن ؟
از همه مهم تر این که چرا با حجاب زن مخالف بودن ....

ببین من گفتم اصلا از بسیجی و بسیجی بازی خوشم نمیاد.
تو بحث سیاست هم نمیرم اما شما ها دارین روی مقدسات من پامیزارید هر جور دوست داری در موردم قضاوت کن.

با این حرفات یاد دادگاه سه متحم بمب گذاری شیراز افتادم .
که از خارج و با همین طرز فکر تو داشتن حرف میزدن .
جای فکر داره.
اگر الان محمد رضا پهلوی بر ایران حکومت میکرد ما با هند و پاکستان و عراق هیچ فرقی نمیکردیم .
آقای انجوی شهید بشه بمیره ...
خامنه ای همین جور برای من هیچ فرقی نداره.
من فقط یک چیز از دولت مردا می خوام اونم اینکه وقتی خواهرم میره مدرسه سالم بر گرده.
وقتی میره تو خیابون چادر از سرش نکشن. همین....
و این خاسته ی من کاملا ب زد حرفای محمد رضا ست.

یک چیزی رو هم میخوام بدون هیچ کونه سیاست و طرفداری از کسی بگم...
من از بابت اون حرفا شرمنده ام . وقتی کامنت ها رو توی وبلاگ آقا سید دیدم نتونستم جلوی خودمو بگیرم منو ببخش .
بهر حال تو هم انسانی و حق انتخاب داری اما بازم بگم این دلیلی نمیشه که به بزرگانی که ما داریم بی احترامی کنی... ها .

خدا حافظ

www.n-j-s-saffar.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلام ...
اینا چیه بالای کادر کامنتت نوشتی !!
اینقدر از فحش بسیجیا میترسی ...
باشه .
فحش نمیدم ...
من بسیجیم
به بسیجی بودنمم افتخار میکنم و تا جان در بدن دارم از ایران و انقلابم دفاع میکنم ...
با وجود بسیجیایی مثل من که حاضرن جونشونو برای ولایت فدا کنند تو که سهله گنده تر از توهم نمیتونن کاری بکنن...
جانم فدای رهبر .
هر چند این حرفها فحش نیست اما میدونم اینقدر اونجات داره با این حرفا میسوزه که نگو !!!

ناشناس گفت...

سلام آقای ضد آخوند....

نمیدونم چرا این حرفایی رو که برای من نوشتی رو یکم به خودت نمیزنی؟؟؟

شاه باید قصر داشته باشه باید نماد 2500 ساله داشته باشه ... اما نه وقتی که هزاران گشنه و بی خانمان توی کشورش دارن زندگی میکنند.

چرا توی اون جشن ها اثری از طفل های یتیم نبود همشون سران کشورها بودند.
تمام پول مملکت ما رو میریختن تو شکم اون خارجی ها ی مفت خور.

رهبر ما اگر مشکل پزشکی داشته باشه .... پزشکای ما اینو وظیفه میدونن که برن و به صورت رایگان معالجش کنند.
--------------------------------------------------
من شاهی رو که به این سادگی سرنگون بشه رو نمیخوام

من دوست دارم شاهم مقتدرانه در برابر حرفای چرند مخالفاش بایسته

من دوست دارم شاهم از خدا حرف بزنه از امام حسین بگه نه مجالس روضه خونی رو به رگبار گلوله بگیره.
من دوست دارم شاهم با حرف های یک آخوند از کشورش فرار نکنه و مقیم کشور های خارجی بشه.

من دوست ندارم شاهم مشروب مصرف کنه

من دوست ندارم شاهم خواهرمو به خاطر حفظ حجابش به شکنجه بگیره.
--------------------------------------------

شاه باید قصر داشته باشه . رهبر ماهم برامون یک شاهه.حتی بالاتر از یک شاه

-----------------------------------------------
من هیچ وقت به شما تهمت نزدم که از استکبار پول میگیری.... حتی وقتی تو فحش میدی به رهبرم من چیزی به تو نگفتم.
-----------------------------------------------
به قول خودت مردم خیلی خوب می فهمند کی راست میگه.

بخاطر همین امروز ساعت 9 صبح با افتخار توی حسینیه ی شیراز پای سخنرانی یک آخوند می شینند .
وبا ندای اون برای اربابشون اشک میریزند .

خودتم گفتی منم تایید میکنم که من سواد آنچنانی در زمینه ی سیاست ندارم .

من حتی تا جایی که بتونم از انتخابات دوری میکنم.
-------------------------------------------------

اما حرف اصلیم که تکراری هم هست.
اگر ایران اون زمان هواپیما ی f14داشت از صدقه سره همون آمریکا و انگلیس بود که داشت .

اگر قرار بود ما به وسیله ی امریکا ابر قدرت بشیم ابر قدرتیمون مثل عراق (صدام) زیاد طول نمی کشیدو سر شاه ما هم همون بلایی رو در میاوردن که سره صدام در آوردن . بابا اینا امتحانشون رو پس دادن مشخصه که عاقبت میخوان چیکار کنند.


نمیدونم ...... واقعا نمیدونم چرا تو اینقدر ساده این چیزها رو نادیده میگیری .
چرا به این راحتی حرف دین رو حرف خدا و قرآن رو کنار میزاری و به حرف های جهارتا عقده ای گوش میکنی ؟؟؟؟؟؟؟

واقعا جای تعجب داره .
ما توی ایرانمون آزادیم
آزادیه بیان داریم ما فقط آزادیه فحشا نداریم که اونم به گفته ی دینمونه نه به گفته ی 4تا آخوندی که تو میگی.

من 5 سال تمام ، از سن 10 سالگی توی بسیج بودم .
والان که به اون زمان فکر میکنم برای خودم تاسف میخورم که چرا اینقدر دیر از بسیج اومدم بیرون

بسیجی که الان ما توی کشورمون داریم فقط تظاهره فقط حرفه . عملی توش پیدا نمیشه . تنها پول های بیت المال رو داریم دور میریزیم.
.
اما باید اینو بدونیم که اگر انقلاب اسلامی ایران چنین ضعف های بزرگی رو داره در کنارش خوبی های بسیار بسیار بسیار بزرگتری داره که شاید شما ها خشتون نیاد کسی ازشون نام ببره.

اگر توی اخبار ایران چرخ میزنی با یک خبر داشته باشی که :

چقدر راحت رهبران ما رییس جمهور ما و حتی حتی پسران و دختران کوچک ما به این راحتی سرتاپای امریکاو اسرائیل رو به فحش میگیرن.و اونا هیچ قلطی نمتونن بکنند.

یک ناو جنگی ایرانی از سپاه به راحتی تمام و بدون مزاحمت برای کسی میره و در قسمت هایی که از امنیت جانی خبری نیست مقتدرانه چرخ میزنند و سالم بر میگردند.

باید خبر داشته باشی که مدتی پیش 2عدد جت معمولی نیروی ارتش یک هواپیمای
جاسوسی رو به راحتی در قسمت های جنوبی کشور به اسارت میگیره


باید خبر داشته باشی که بش از نیمی از مردم ملت ایران بازهم آقای احمدی نژاد رو لایق ریاست جمهوری میدونند

باید خبر داشته باشی که همچنان سیل عضیمی از سلاح ها از ایران و روسیه وارد خاک لبنان میشه و به دست نیروی مقاومت میرسه و........

آقا امیر نمیدونم چه کسی چه مغزی باعث شده که مغز فعال تو به یک بار خاموش بشه و این خاموشی چشمهاتو رو به روی این حقایق بسته..

اینهمه از انقلاب برای دیگران بد گفتی . اما هیچ کدوم از شما به جایی نرسیدید.

یک کلمه رو میخوام بگم میدونم که بهم میخندی وبا خودت میگی چقدر این پسره ک. شعر میگه .... چقدر این پسره هواییه ..... چقدر خیال دین گرفتش .....
اما دلم برات سوخت وقتی میبینم یک برادر هم وطنم داره راه رو اشتباه میره.....

حرف زدن پشت افراد بزرگ باعث میشه گناهان اون افراد پاک بشه الکی گناهان خامنه ای و خمینی و احمدی نژاد رو نشور
امثال آقای انجوی نژاد اگر گناهی رو مرتکب بشن مطمئن باش گناه کوچیکی رو مرتکب نمیشن چون از لحاظ دینی خیلی قویترن. و تو اون گناهان بزرگ رو به گردن میگیری با یک کلمه غیبت از این افراد.

چیزی به ظهور امام زمان نمونده .جدی میگم. فکر نکن این حرفامو از روی بسیجی بودن میزنیم
صد بار گفتم بازم میگم من از بسیج متنفر شدم . من از آخوندی که دنبال منافع خودش باشه بیزارم.
اما بیا چشماتو از حقایق دور نکن.

امیدوارم هر جای دنیا که هستی خوبو خوشو سلامت باشی.
یاعلی رفیق

ناشناس گفت...

تو می گویی همه اینها دروغست
همه این نارواییها دروغست
تو ای نادان
همه خون جنایتها دروغست؟
همه سنگسار و اعدامها دروغست؟
همه شمشیر و شلاقها دروغست؟
همه عصیان و شهوتها دروغست؟
همه زنجیر و زندان دروغست؟
همه زجر و شکنجه ها دروغست؟
همه بی خانمانیها دروغست؟
همه جنگ و تباهی ها دروغست؟
همه گندابه و فحشا دروغست؟
همه رندی و این سودا دروغست؟
همه این کودکان در خیابان
همه این بخت بدیها دروغست؟
کجای این حرفها دروغست؟
کجای این همه ظلمها دروغست؟
دروغ اینست که تو با ما گویی:
همه دینت و همه شرعت دروغست
همه الله و آیاتش دروغست
همه الله اکبر ها دروغست
همه از آن محمد تا به مهدی
همه احکام دین قرآن دروغست
همه هم از جهاد وهم شهادت
همه از دم به یکجا این دروغست
همه قرآن و این حرفها دروغست
همه از موی سر تا پا دروغست
همه معراج خندان شبانه
پریدن با خری از آشیانه
همه احکام الله یگانه
در آن غار حرای مضحکانه
همه این قصه های موذیانه
در این قرآن پر فتوا دروغست
همه از کربلای احمقانه
زتاسوعا به عاشورا دروغست
بجز جنگهای آن نامرد محمد
که تا امروز جهان را می زند گند
کدام مابقی حرفها دروغست؟
کجای این همه زجرها دروغست؟
کجای اشک آن داغدیده مادر
بدنبال جسد حیران دروغست؟
کجای اشک آن آواره کودک
که از فیض شما تنها دروغست؟
تفو بر تو رسول الله محمد
تفو بر تو قریش لا مروت
تفو بر تو و خاندان سیاهت
تفو بر اشکم زایندگانت
تفو بر تو کجای دین پیام است؟
پیامی از کجای آسمان است؟
و حال بعد از تفوهای فراوان
که گردانم نثارتان من از جان
پذیرم حکم مرتداز دل و جان
و جان می دهم از بهر ایران
نه ترسی از برای جان دارم
نه شرمی من از این برهان دارم
و در روز قیامت گر که باشد
به الله و محمد تف فشانم

سروده ای از دل :عبدالرضا حیدری

Hesam Jannesar گفت...

Salam dooste aziz
mamnoon az inke ezhare nazar kardin darbareye parcham
man ham mesle shoma motaghedam ke arme parcham bayad shirokhorshid bashe
ama nabekhatere shahanshahi balke faghat bekhatere ghedmatesh
ama man nemidunam shoma koja hastin va ta cheghadr azadiye bayan darid
ma inja dar baku azadiye bayanemun hata az khode kesayi ke tu iran hastand ham kamtare
sefarate iran ruye ma kontrole kamel dare va hata hesabe harfayi ke tu mehmuniyaye khodemuni moonam mizanimam dare
che berese be weblog
haminam ke man bedune arm gozashtam tahala baes shode chand ta az sefaratiya behem eteraz konan va tahdid ke ...
begzarim
man in parchamo bedune arm gozashtam chon olaviyatesh aval un 3 range bad arm
dar toole tarikh 10 ha bar arm avaz shode
ama un 3 rang moghaddase baraman va
khanande azade ke dar chaharchube un 3 range irani armi ro ke doost dare vasatesh bebine
ta vaghti ke mamlekat azad beshe va tebghe ye hameporsiye azad in masael moshakkhas beshan
bazam mamnoon
bedrood